Problem z drukowaniem w RDP
Problem ten zauważono w wersji Windows Server 2008R2, ale może dotyczyć też innych systemów. Może część artykułu będzie przydatna w innych systemach rodziny Windows, podajemy więc zatem rozwiązanie…
1) Na serwerze RDP jako administrator odpalamy Start -> gpedit.msc -> Konfiguracja komputera -> Szablony administracyjne -> Składniki systemu windows -> Usługi pulpitu zdalnego -> Host sesji pulpitu zdalnego -> Przekierowanie drukarek :
a) wyłączamy opcje : "Użyj najpierw sterownika drukarki Łatwe drukowanie w usługach pulpitu zdalnego"
b) można też wyłączyć opcje : "Określ zachowanie rezerwowego sterownika drukarki serwera hosta sesji pulpitu zdalnego"
3) Odpalamy Start > cmd > odpalamy polecenie : gpupdate /force i wylogowujemy się z pulpitu
4) Na stronie producenta drukarki szukamy sterowników dla naszej drukarki dla właściwej wersji Windowsa Server i instalujemy je
5) Warto ustwiawić : na komputerze z którego się łączymy(klient) Odpalamy Start -> Urządzenia i drukarki -> Prawy klik na drukarce -> Właściwości drukarki -> Port odhaczamy Włącz obsługę dwukierunkową , Zaawansowane odhaczamy Włącz zaawansowane funkcje drukowania
6) Logujemy się na RDP i nasza drukarka powinna już działać
Jedna odpowiedź
Polecam program do dalnego drukowania — TsPrint